Als Adviseur Marketingcommunicatie bij deze organisatie speel je een centrale rol in het coördineren en stroomlijnen van alle communicatieactiviteiten bij hen én tussen deze organisatie en de Nederlandse netbeheerders en hun Communicatieadviseurs.
Je zorgt ervoor dat alle communicatie-uitingen consistent zijn en aansluiten op de centrale spreeklijn vanuit de netbeheerders en op die van het Landelijk Actieprogramma Netcongestie (LAN). Hierbij ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan marketing- en communicatietaken. Denk hierbij aan het beheren en ontwikkelen van interne en externe communicatiemiddelen, het ontwikkelen van pakkende content voor diverse kanalen (o.a. social media) en het organiseren van evenementen en campagnes. Dit doe je desgewenst in samenwerking met een of meerdere netbeheerders. In deze rol werk je nauw samen diverse stakeholders, zowel binnen als buiten deze organisatie, om de merkbekendheid en de share of voice van deze organisatie te vergroten. Door je veelzijdigheid en proactieve houding ben je in staat om snel te schakelen tussen verschillende taken en projecten. Je bent de onmisbare verbinder tussen deze organisatie in Utrecht en de (interne) organisaties van de netbeheerders. Je begrijpt welke doelgroepen we bedienen en wat hun behoeften en gedragingen zijn.
Wat ga je doen?
- Evenementen organiseren: plannen en coördineren van eigen evenementen en van de deelname aan externe evenementen zoals beurzen, congressen en webinars.
- Social media beheer: creëren, plannen en publiceren van content op diverse (social) media platforms; monitoren van engagement en reageren op interacties.
- Teksten schrijven: schrijven en optimaliseren van teksten, onder meer voor de eigen organisatie website, voor nieuwsbrieven en persberichten.
- Informatie verstrekken: ondersteunen van de relatiemanagers (via de coördinator) door het leveren van relevante informatie en materialen voor klantrelaties.
- Marketingcampagnes: in samenwerking met netbeheerder(s) assisteren bij de ontwikkeling en uitvoering van marketing- en/of organisatie’s on boarding campagnes.
- Marketingbudget: beheren van het marketingbudget en zorgen voor een optimale inzet hiervan.
- Verbindende schakel: werken met andere marketing/communicatieprofessionals en externe stakeholders zoals Netbeheer Nederland; het onderhouden en aangaan van deze relatie(s).
Gewenste profiel en vaardigheden:
- Pro activiteit: zelfstandig kunnen werken en initiatief nemen om kansen te identificeren en problemen op te lossen.
- Hands-on mentaliteit: je bent bereid zelf operationele werkzaamheden uit te voeren.
- Uitstekende schrijf- en communicatievaardigheden: het vermogen om originele en aantrekkelijke content te bedenken en maken voor verschillende kanalen.
- Teamwork: Goed kunnen samenwerken met collega’s en externe partners om gezamenlijke doelen te bereiken.
- Flexibiliteit: In staat zijn om snel te schakelen tussen verschillende taken en zichaan te passen aan veranderende omstandigheden.
- Kennis van digitale tools: ervaring met social media management tools, content management systemen (CMS) en basiskennis van SEO.
- Opleiding: minimaal een HBO-diploma in marketing, communicatie of een gerelateerd vakgebied.
- Ervaring: > 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur in de energiesector.
Persoonlijke eigenschappen:
Creatief, organisatievermogen, proactief, teamspeler, verbinder, oog voor detail en in staat om meerdere projecten tegelijkertijd te beheren.
Goed om te weten
Duur van deze opdracht is van 1 oktober 2024 t/m 31 maart 2025; mogelijk verlengd bij goed presteren. Een deta-vast constructie waarbij je na bovenstaande periode in vaste dienst treed is ook bespreekbaar; heeft dat je voorkeur laat het dan weten bij het insturen van je profiel én persoonlijke onderbouwing. Eventuele intake/sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 30 september. Gelieve ervoor zorg te dragen dat je dan beschikbaar bent, omdat zij de gesprekken niet op een ander moment zullen laten plaats vinden.
Iets voor jou of iemand in je netwerk?
Voldoe je aan de vereisten en ben je deze periode voor 32 uur p/w beschikbaar op detacheringsbasis (ZZP/freelance/interim is niet mogelijk), stuur dan je gegevens zoals hierboven verzocht naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl
Voor vragen bel je naar Dirk Rozemeyer op nummer 06-52636489.