Interim Projectmanager Business Control, Leiden, 32 uur p/w

Zoek jij een interessante interim opdracht waarbij je als Projectmanager Business Control naar een hoger niveau kan tillen bij maatschappelijke zorg-gerelateerde organisatie in Leiden? Dan komen we graag (spoedig) met je in contact!

 

Wat ga je doen?

Analyseer, adviseer en richt de rol van business control (BC) verder in én optimaliseer de bijbehorende governance, ICT-systemen, processen en rapportages zodat deze uniform/ consequent, transparant en voorspelbaar werken ondersteunen. De directie en het RVE-management optimaal faciliteren bij sturing en besluitvorming.

Het doel is: een toekomstbestendig business control (BC) dat betrouwbaar, inzichtelijk en efficiënt bijdraagt aan de strategische en operationele sturing van de organisatie.

 

Gewenste kandidaat

Voor hen zoeken we iemand die snel zelfstandig aan de slag kan.  

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding in een financiële richting, zoals Bedrijfseconomie, Accountancy of Bestuurskunde.
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring, waaronder leidinggevende ervaring binnen een publieke of semipublieke organisatie.
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met Business- en Financial Control-cycli en financiële administraties.
  • Je hebt gewerkt met Afas Profit en Power BI; ervaring met BBV is een pré.
  • Je bent analytisch, communicatief sterk en kunt met directie en managers het gesprek voeren over achtergronden en effecten van financiële resultaten.
  • Je voelt je thuis in een politiek-bestuurlijke context en handelt stevig én pragmatisch.
  • Je werkt graag samen met collega’s uit verschillende disciplines.
  • Beschikbaar voor 32 uur p/w gedurende de periode van 5 januari t/m 6 april 2026 en mogelijk nog verlengd.
  • Inkooptarief bedraagt max. € 90,- á € 100,- incl. reiskosten, excl. BTW.

 

Werkdagen/rooster

Uren zijn flexibel in te delen in overleg met de manager.

 

Vereisten voor deze opdracht

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante WO opleiding bijv. (Bedrijfseconomie, Accountancy of Bestuurskunde).
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een publieke of semipublieke organisatie.
  • Je hebt aantoonbare recente leidinggevende ervaring binnen het domein.
  • Je hebt recente kennis van- en hebt gewerkt met Afas Profit en PowerBI.

 

Van belang voor deze opdracht

  • De kandidaat heeft een heldere kijk op Business Control; je denkt samen met de directie en managers mee met de business en kunt de activiteiten en ontwikkelingen plaatsen in een organisatie brede context. Beschrijf dit duidelijk in je profiel.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van management rapportages.
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met Business- en Financial Control-cycli en financiële administraties.
  • De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 24 uur p/w inzetbaar, bij voorkeur graag 32 uur p/w.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op kennis, werkervaring en competenties.

 

Interviewplanning

De interviews worden gepland op donderdag 18 december.

 

Iets voor jou?

Voldoe je aan het profiel en ben je voor gevraagde periode beschikbaar, stuur dan per omgaande doch uiterlijk 14 december je actuele CV én onderbouwing naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl Voor meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.