Ben jij direct/binnenkort beschikbaar voor 32-36 uur p/w voor een interim Controller/Projectleider opzetten projectadministratie opdracht bij een Utrechtse gemeente voor in ieder geval 6 maanden? En mogelijk nog verlengd. Hieronder tref je de details:
Over opdrachtgever
Zij is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Intussen is deze gemeente een middelgrote stad van ca. 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen.
Wat ga je doen?
✅ Deze opdrachtgever heeft behoefte aan een Projectleider die samen met de teams Ruimtelijke ontwikkeling, Ruimtelijke projecten en Financiën & Inkoop de administratie van de ruimtelijk projecten gaat inregelen. Het behelst o.a. het opstellen van de eisen aan de administratie, vaststellen eisen aan rapportages, de selectie van een juist software systeem passend binnen de opdrachtgever ICT architectuur, het implementeren van dit systeem en zorgdragen dat de gebruikers er mee aan de slag kunnen.
✅ Vervolgstappen zijn het ontwikkelen van rapportages en dashboards in samenwerking met afdeling informatie en de medewerker die zich bezighoudt met het ontwikkelen van financiële management informatie.
✅ Om de benoemde acties de komende periode te realiseren is er aanvullende capaciteit nodig. Iemand die als Controller ervaring heeft binnen het fysiek domein én tevens over een consultancyprofiel beschikt. Dus in staat is spelregels/procedures te ontwikkelen en projecten te trekken en spelregels en procedures te ontwikkelen.
Vereisten
👉 ‘Bring your own device’ is van toepassing.
👉 Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
👉 Een maximum uurtarief van € 97,50,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;
👉 Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Controller/Financieel Projectleider binnen het ruimtelijk domein.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
👉 Aantoonbare werkervaring met implementeren van een systeem gericht op financiële projectadministratie (20 punten);
👉 Idealiter minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Controller/ Financieel Projectleider binnen ruimtelijke ontwikkeling (RO) van een overheidsinstelling (40 punten);
👉 Aantoonbare werkervaring met methodieken voor projectmatig werken (30 punten).
Gewenste competenties
Accuraat, Flexibel en Stressbestendig.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Hybride werken is mogelijk; in overleg.
Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 20 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht.
Overige informatie
👉 De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
Iets voor jou of iemand in je netwerk?
Voldoe je aan dit profiel en ben je 20 oktober 2025 beschikbaar voor deze opdracht, stuur dan per omgaande je actuele CV naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl Voor meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer op +31 6 52636489.