Interim Communicatie Adviseur/Projectmanager Klantcontactstrategie, Utrecht/remote, 40 uur p/w

Wat ga je doen?

Met het implementeren en door ontwikkelen van haar klantcontactstrategie werkt deze opdrachtgever aan het verder professionaliseren van klantcontact richting de 2,4 miljoen ondernemers, verenigingen en stichtingen. Een belangrijk onderdeel hierbinnen is uniformiteit: het realiseren van een eenduidige en herkenbare klantbeleving over alle kanalen. Eraan werken om dit te realiseren is projectmatig ingericht en verbindt de ervaringsprincipes van het opdrachtgever DNA met kanaalcommunicatie. Dit met focus op correspondentie (brieven, formulieren, nieuwsbrieven, CX-teksten). Hiermee wordt de klanttevredenheid vergroot, de merkbeleving versterkt en interne processen efficiënter ingericht.

De Communicatie Adviseur/Projectmanager Klantcontactstrategie voert regie op dit traject om tot meer uniforme klantbediening te komen. In deze rol is het belangrijk om kennis te hebben van bedieningsconcepten alsmede een stevige marketing- en communicatie-achtergrond op het gebied van merkpositionering en het uitdragen van merk- en servicebeloften in (klant)communicatie. Hierbij worden de volgende activiteiten uitgevoerd:

✨ Zelfstandig uitvoeren van de opdracht in afstemming met opdrachtgevers (Manager Marketing en Programmamanager Klantcontactstrategie);

✨ Regelmatig rapporteren over voortgang;

✨ Bewaken van planning en kwaliteit van de opgeleverde communicatiemiddelen.

Waarbij de volgende resultaten opgeleverd worden:

✨ Levert een analyse van de huidige communicatiemiddelen en levert, in overleg met Klantreisexperts en Medewerkers Waardevol Klantcontact/Bedieningsconcepten een communicatiestrategie voor correspondentie passend bij de merkidentiteit en doelgroepen;

✨ Levert een tone-of-voice document op en zorgt voor een opleidingstraject voor de medewerkers bij deze opdrachtgever zodat zij zelf de tone-of-voice kunnen implementeren;

✨ Zorgt voor doorvertaling van uniformiteit naar templates en formats;

✨ Zorgt voor een oplevering van een CMS oplossing voor correspondentie;

✨ Levert een inhoudelijke bijdrage vanuit Marketing (communicatie) aan het verbeteren van bedieningsconcepten door aanbevelingen te doen over communicatie-oplossingen.
De opdracht eindigt wanneer de gevraagde resultaten opgeleverd zijn, waarbij geldt dat uitloop mogelijk is afhankelijk van de voortgang van de beschikbaarheid.

 

Gewenste competenties:

  • Analytisch Vermogen > Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
  • Communiceren > Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.
  • Nauwkeurigheid > Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.
  • Overtuigingskracht > Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
  • Resultaatgericht > Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.

De competenties worden tijdens het interview getoetst.

 

Interviewplanning
CV beoordeling: 20-10-2025
Gesprekken: tussen 22-10-2025 en 24-10-2025
Gunningsbesluit: 24-10-2025
Startdatum: 01-11-2025

 

Vereisten voor deze opdracht:
t.a.v. Opleiding
👉 Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van Marketing, Marketingcommunicatie of Communicatie Brandmanagement.

t.a.v. Ervaring
👉 Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het door-vertalen van service-, klant- of merkbeloften en B1 taalgebruik bij het optimaliseren van klantcommunicatie;
👉 Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met werken bij vergelijkbare grote, complexe organisaties;
👉 Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring in het begeleiden, en uitvoeren van tone-of-voice en copy verbetertrajecten;
👉 Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring in het intern uitrollen en meekrijgen van de teams voor het implementeren van service en/of merkbeloften in relatie tot alle dienstverlening;
👉 Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met project-begeleiding en afstemming tussen afdelingen en teams.

t.a.v. Kennis
👉 Kandidaat is gewend om vanuit klantbehoeftes te denken en handelen.

Daarnaast is het van belang, dat:

👉 Kandidaat beschikt over … jaren aan aantoonbare ervaring met Agile werken.

  • 0 tot 3 jaar
  • 3 tot 5 jaar
  • 5 jaar of meer

👉 Kandidaat beschikt over … jaren aan aantoonbare ervaring met werken bij soortgelijke overheidsorganisaties.

  • 0 tot 3 jaar
  • 3 tot 5 jaar
  • 5 jaar of meer

Tarief & beschikbaarheid

  • Voor deze opdracht geldt een max. inkooptarief van € 72,50 incl. reiskosten, excl. BTW.
  • Voor deze opdrachtgever in Utrecht zoeken we iemand voor fulltime (40 uur p/w), waarbij je – indien gewenst – ook deels remote kan werken.
  • Duur van deze opdracht is van 1 november 2025 tot 1 mei 2026 met mogelijke optie tot verlenging (2x 6 maanden).

Iets voor jou of iemand in je netwerk?

Voldoe je aan het bovenstaande profiel en ben je per 1 november voor fulltime beschikbaar, stuur dan vóór 18 oktober je actuele profiel én korte onderbouwing naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl

Voor meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.