Concerncontroller, Utrecht, 16-32 uur p/w

 

Deze opdrachtgever is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Zij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen zij met hun centralisten op de 112-meldkamer, hun brandweermensen en hun collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. 

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij deze opdrachtgever werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

 

Opdracht
De opdracht bestaat uit twee onderdelen. Je voert de rol van Concerncontroller uit voor de organisatie. Je zorgt ervoor dat wet- en regelgeving waaronder fiscale wetgeving binnen deze opdrachtgever wordt nageleefd. Je geeft hierover strategisch advies aan de directie en bestuur. Hierdoor draag je bij aan het verder vormgeven van beleid en het nemen van beslissingen om over de financiële situatie van deze organisatie. Dit doe je in afstemming met de collega’s van de afdeling Finance & Control (Adviseurs Planning & Control, Controllers en Medewerkers Financiële Administratie). De samenwerking met hen is essentieel voor het zo optimaal mogelijk uitvoeren van de werkzaamheden.

Het tweede onderdeel bestaat uit het opdrachtgeverschap van de toekomstscenario’s. In de afgelopen periode is onderzoek verricht naar wat het inhoudelijk en qua investeringen vraagt om de basis op orde te brengen bij deze opdrachtgever dan wel de vastgestelde bestuur agenda uit te voeren, hun “op koers” scenario.

Bestuurlijk is verzocht deze toekomstscenario’s in de komende periode verder uit te werken. Dit mede in relatie tot de uitdagende financiële vooruitzichten van meerdere gemeenten.
Binnen de organisatie wordt door meerdere collega’s hard gewerkt om deze scenario’s inzichtelijk te krijgen. Jou wordt gevraagd om zorg te dragen dit proces te leiden en het traject richting besluitvorming in nauwe samenwerking met de collega’s, stakeholders van gemeenten en het bestuur te begeleiden.

 

Vereisten

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding Bestuurskunde, Accountancy of Bedrijfsadministratie op WO niveau;
  2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het snijvlak van Financiën en Bedrijfsvoering;
  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een meerjarenbegroting binnen lokale overheid of gemeenschappelijke regeling;
  4. Aantoonbare werkervaring met het uitwerken van scenario’s rond investeringen, besparingen en groeimodellen binnen een gemeenschappelijke regeling;
  5. Aantoonbare werkervaring als Concerncontroller bij een gemeente.

 Gunningscriteria te beoordelen (weging, totaal 100 punten)

  1. Meer dan 3 jaar aantoonbare werkervaring als Manager Bedrijfsvoering en/of Concerncontroller binnen een veiligheidsregio (40 punten);
  2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als Projectmanager op het gebied van strategie bepalen/organisatieontwikkeling (30 punten);
  3. Aantoonbare werkervaring met doelmatigheids- en efficiëntieonderzoeken zoals uitvoeren van een benchmark (20 punten);
  4. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werk verkeer, parkeerkosten (10 punten).

Geef in je CV duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet.

 

Gewenste competenties
Resultaatgericht, analytisch, praktisch, overtuigingskracht, omgevingsbewustzijn, integer, communicatief vaardig en weet te verbinden.

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

 

Planning
De fysieke gesprekken bij deze opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 mei 2025, vanaf 10.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 mei 2025 bericht.

 

Overige informatie

Deze opdrachtgever vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.

 

Iets voor jou?

Voldoe je aan dit profiel en ben je per direct dan wel op korte termijn beschikbaar voor deze interim opdracht voor een periode van 7 maanden, stuur dan per omgaande je actuele CV én onderbouwing naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl

Voor meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.