Projectmedewerker Fusie -> specialisatie Salarisadministratie, nabij Utrecht, 16-20 uur p/w

Organisatie
Bij deze gemeente met ca. 200 mensen zetten zij zich in voor zo’n 25.000 inwoners. Ze zijn een uitdagende opdrachtgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat ze relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van hun organisatie staat de komende jaren bij hen centraal. Hun doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van hun inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Hun kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Zij is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij hun is, namelijk: afwisselend!  

 

Opdracht
Twee gemeenteraden hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte samenvoeging. De samenvoeging tussen deze twee gemeenten zal gevolgen hebben voor de ambtenaren, het bestuur en de dienstverlening voor inwoners. Het aandachtsgebied verruimt (van ongeveer 900 naar 1.100 ambtenaren) en het werkgebied op dienstverlening veranderd met de wijk -en dorpenaanpak. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027. Vooraf gegaan met een ambtelijke fusie per 1 januari 2026.

Vanuit de samenvoeging worden de medewerkers van de ene gemeente toegevoegd aan de andere gemeente. Hiervoor is een sociaal plan vastgesteld door de ‘verhuizende’ gemeente.

Deze laatste is op zoek naar een Projectmedewerker voor het deelproject Personeel & Organisatie op de expertise van salarisadministratie. Het deelproject Personeel & Organisatie is verantwoordelijk voor het inrichten van de nieuwe organisatie en het invoegen van de medewerkers van de ene gemeente bij de andere gemeente.

Wat wordt er van je verwacht gedurende deze opdracht van min. 8 maanden voor 16-20 uur p/w met een startdatum van 21 april 2025 (mogelijk nog wat verlengd, indien onderstaande items nog niet zijn gerealiseerd):

  • Organisatie is ingericht in het personeelsinformatiesysteem, inclusief formatie en medewerkers;
  • Werkprocessen en dossiers zijn correct ingericht en overgedragen naar de andere gemeente;
  • Alle medewerkers die overgegaan zijn naar de andere gemeente ontvangen vanaf 1 januari 2026 salaris van die (andere) gemeente.

Jij bent de Projectmedewerker die de processen rondom de administratie inricht, de afweging maakt welke gegevens er op welke manier en welk moment nodig zijn en zorgt dat het geregeld wordt. Je werkt samen met de HR collega’s van beide organisaties binnen de projectgroep. Jij maakt de was-wordt lijsten voor de gehele organisatie en houdt deze het hele jaar bij, in samenwerking met HR advies en Financiën. Je werkt binnen het project samen met collega’s Financiën aan de financiële vertaling van de nieuwe organisatie. Je werkt en denkt proactief mee in de verschillende werkgroepen binnen het project. Je legt verantwoording af aan de Projectleider P&O van de ‘verhuizende’ gemeente.

 

Vereisten

  1.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Salarisadministrateur bij een gemeente;
  2. Aantoonbare werkervaring met het inrichten van de processen en systemen binnen gemeenten;
  3. In het bezit van een aantoonbare afgeronde PDL opleiding én VPS opleiding;
  4. Aantoonbare werkervaring met salarisverwerking en functioneel beheer applicatie Centric/BCS;
  5. Inkoop uurtarief max. € 70,- incl. reiskosten, excl. BTW.

Gunningscriteria (weging)

6. Aantoonbare werkervaring met de inrichting van E-HRM systemen binnen gemeenten, werk deze ervaring uit in een voorbeeld in je CV (40 punten);

7. Aantoonbare werkervaring met een coördinerende rol binnen de salarisadministratie bij een gemeente. (Geef middels een voorbeeld aan hoe jij dit vanuit je rol hebt aangepakt) (30 punten);

8. Aantoonbaar in het bezit van een NIRPA certificaat (30 punten).

Geef in je CV duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

 

Gewenste competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Accuraat werken;
  • Communicatief vaardig.

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

 

Planning
De gesprekken bij de ‘verhuizende’ gemeente zijn gepland op dinsdag 15 april 2025 tussen 14.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 april 2025 bericht.

 

Overige informatie

  • De ‘verhuizende’ gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

 

Iets voor jou?

Ben jij toe aan deze mooi interim opdracht waarbij je vanaf 21 april 2025 voor 8 maanden voor 16-20 uur p/w onder de pannen bent (en mogelijk nog verlengd) bij deze leuke gemeente nabij Utrecht, laat dan per omgaande – doch uiterlijk 10 april – van je horen middels je actuele profiel en onderbouwing op dirk.rozemeyer@servicingyou.nl Voor vragen bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.