Interim HR Adviseur, Pijnacker-Nootdorp, 32 uur p/w

Deze gemeente in Zuid-Holland: Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het aantal inwoners toe van 55.000 naar 65.000. Hier werken zij de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in deze gemeente is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit ca. 400 FTE. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Hun medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor ze werken.

Het domein Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Control, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.

De vacature voor HR Adviseur valt onder het team P&O van de afdeling Bedrijfsvoering. Het team P&O bestaat uit 15 personen en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HRM beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie en voert de personeels- en salarisadministratie.

 

Wat ga je doen?

Je krijgt een breed takenpakket; je adviseert en ondersteunt leidinggevenden en een Domein Directeur bij integraal leiderschap in de transitie van de oude naar de nieuwe organisatiestructuur. Tevens ben je adviseur van de gemeentesecretaris. Je bent een stevige gesprekspartner op zowel operationeel als tactisch niveau. Je hebt kennis en ervaring om data gedreven te werken, je bent in staat om financiële consequenties te overzien en bewaakt samen met de leidinggevende de personeelsbegroting.

Ze zijn momenteel bezig met een organisatie-ontwikkeltraject. Het doel hiervan is om deze gemeente voor te bereiden op de toekomst. Jouw rol is om actief deel te nemen aan de projecten om de herinrichting van deze organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen ze aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst. Dit vraagt dat je goed zelfstandig kan werken, maar je bent ook een echte teamspeler. De organisatie is volop in beweging en je komt dus niet in een gespreid bedje.

Verder ben je verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren, implementeren en evalueren van verschillende beleidsstukken. Je kan hierbij denken aan thema’s als het begeleiden van het proces om de P&O te optimaliseren, het vernieuwen van het lokaal beloningsbeleid, het optimaliseren van de instroom en retentie. Je bent projectleider van diverse lopende projecten. Met jouw kennis en ervaring weet jij de leiding te nemen en ben je in staat om een project van A tot Z te stroomlijnen.

 

Vereisten

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-bachelor opleiding in de richting van HRM;
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als HR Adviseur binnen een gemeente;
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur op directieniveau binnen een gemeente;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met organisatieontwikkeling en veranderingsprocessen binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het personeelssysteem Motion en Motion Pro van Centric.
  • Je bent direct beschikbaar, doch uiterlijk 7 mei 2025 voor min. 32 uur p/w.

 

Gewenste competenties

  • Hands-on mentaliteit
  • Communicatief
  • Proactieve houding
  • Denkt in termen van oplossingen en niet in problemen

 

Tot slot

  • Deze opdracht is voor de duur van 2 maanden.
  • Het uurtarief bedraagt maximaal € 90,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer en eventuele parkeerkosten.
  • Je CV beslaat maximaal 5 pagina’s, minimaal 2 referenties.
  • De selectiegesprekken bij deze gemeente zijn gepland op woensdag 30 april 2025 van 10.00 tot 14.00 uur.

 

Iets voor jou?

Ben jij direct beschikbaar voor deze mooie interim opdracht voor 2 maanden voor 32 uur p/w bij deze leuke gemeente nabij Den Haag, laat dan per omgaande – doch uiterlijk 18 april – van je horen middels je actuele profiel en onderbouwing op dirk.rozemeyer@servicingyou.nl Voor vragen bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.