Senior Communicatieadviseur, Rotterdam, 32 uur p/w

Heb jij ervaring in het adviseren en ondersteunen van directieleden bij organisatie- en communicatievraagstukken? Werk je graag samen met de business aan de vertaling van beleid naar een heldere communicatieaanpak? Bouw dan als Senior Communicatieadviseur mee aan duurzame en samenhangende communicatie binnen en buiten deze opdrachtgever.

 

Wat ga je doen?

Terwijl onze elektriciteit- en gasnetwerken Nederlands meest complexe economische regio 24/7 draaiend houdt, staan we voor één van de grootste uitdagingen ooit: de energietransitie. Hier komt heel wat bij kijken en dat vraagt onder andere om duidelijke communicatie(middelen). Als medewerker van de afdeling Communicatie ben je de oren en ogen van deze klant. Je weet wat er in de buitenwereld speelt én wat nodig is om de ambities van deze opdrachtgever waar te maken. Je zorgt dan ook niet alleen voor de juiste communicatiemiddelen, maar hebt ook een rol in besluitvormingsprocessen.

Als Senior Communicatieadviseur ben je adviseur voor één van de leden van de Raad van Bestuur en/of de Directeuren van één of meerdere grote (staf)afdelingen. Je helpt hen bij het realiseren van hun doelstellingen in lijn met de organisatie-strategie. Daarnaast ontwikkel je organisatie-breed communicatiebeleid en vertaalt dat naar de diverse business units. Je portefeuille richt zich op het onderdeel Operations binnen deze opdrachtgever.

Je werkt op strategisch en tactisch niveau en zorgt dat de benodigde middelen er komen. Je bent verantwoordelijk voor de relatie en samenwerking met de business. Je werkt nauw samen met de andere Adviseurs en de Communicatiespecialisten uit het team. Je hebt bovendien een coachende rol naar één of meer Medior Communicatieadviseurs.

 

Je bent verantwoordelijk voor

  • één of meer interne klanten: een lid van de Raad van Bestuur, Directeuren van afdelingen; je adviseert hen over hun in- en externe communicatie. De portefeuille beslaat het bedrijfsonderdeel Operations.
  • het creëren van verbinding en betrokkenheid met de business;
  • het coachen van o.a. Medior Communicatieadviseurs;
  • adviseren van je interne klanten om de strategie en jaarplannen concreet door te vertalen naar de relevante in- en externe stakeholders en ontwikkelt een heldere en creatieve communicatiebeleid en -aanpak;
  • adviseren en ontwikkelen van de communicatieaanpak van organisatie-brede overkoepelende communicatiethema’s (bijvoorbeeld alignment, arbeidsmarktcommunicatie, reputatie, etc.) en deze vertalen naar de business;
  • voeren van de regie op alle communicatie-uitingen van jouw interne klanten en bent verantwoordelijk voor consistente en positieve beeldvorming (reputatie) van opdrachtgever;
  • het helpen van leidinggevenden in de business om communicatief vaardig te worden door middel van communicatietrainingen, coaching en feedback;
  • het meedraaien in de piketdiensten van deze opdrachtgever (24/7 ondersteuning vanuit Communicatie).

 

Wat breng je mee?

Een stevige persoonlijkheid; kritisch, ondernemend en onafhankelijk. Netwerken gaat jou van nature goed af en je kunt goed schakelen met alle lagen in de organisatie en daar buiten. Je bent analytisch sterk, overtuigend adviserend en vertaalt de organisatievraagstukken in een concrete communicatie aanpak. Daarnaast:

  • ben je een zeer ervaren Communicatieprofessional met sterke overtuigings- en daadkracht;
  • heb je minimaal 8 jaar relevante ervaring in een vergelijkbare rol en ben je een innovator in het vakgebied;
  • heb je een positieve en sterk gemotiveerde persoonlijkheid met ambitie, ben je een verbinder en diplomatiek netwerker;
  • heb je ervaring als sparringpartner op directie- en senior managementniveau;
  • heb je ervaring en affiniteit met verandertrajecten binnen een operationele context;
  • houd je overzicht door samenhang te zien en ben je in staat grote lijnen vast te houden en verbanden te leggen;
  • zie je mogelijkheden om veranderingen en verbeteringen in de praktijk te brengen en neem het initiatief daarvoor. Je bent ondernemend en voelt je verantwoordelijk voor de doelen van je interne klanten en de samenhang met de organisatie-brede strategie;
  • houd je ook van het communicatieambacht en hebt daar ruime ervaring mee;
  • kan je derden aansturen en stroop je, als het nodig is, ook zelf de mouwen op;
  • heb je een vlotte pen en kun je goed een verhaal presenteren.

Deze opdracht loopt van 25 oktober tot in ieder geval 31 december 2021, maar mogelijk nog verlengd. Reden voor deze interim invulling van deze functie is ter overbrugging van vaste invulling van deze functie. Verwachting is dat minimaal een kwartaal inzet benodigd zal zijn; ook met het oog op een goede overdracht. Gezien de urgentie, zullen de intake gesprekken met geschikte kandidaten plaats vinden op 22 oktober 2021.

 

Iets voor jou?

Ben je enthousiast na het doornemen van dit profiel en voldoe je aan de gestelde wensen stuur dan per omgaande je actuele CV en persoonlijke onderbouwing naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl

Voor vragen bel je naar Dirk Rozemeyer, tel 06 – 52 63 64 89.