Wat ga je doen?
Dit is een boeiende tijd om bij deze opdrachtgever (netbeheerder) te werken. De energietransitie is één van de grootste strategische uitdagingen waar Nederland de komende jaren voor staat. Deze opdrachtgever bevindt zich midden in dit krachtenveld als één van de drie grote netbeheerders. Hier wordt hard gewerkt om het net uit te breiden, maar met uitbreiden alleen gaan ze het niet redden. Een vernieuwende aanpak is nodig, meer bewustwording en activatie van hun klanten. Daar heb jij als Online Marketeer binnen de afdeling Marktconsultatie & Klantbeleving een belangrijke rol in. Samen met hun collega’s van Klantcommunicatie, Customer Experience, Online, Corporate Communicatie, Merkmanagement, Key Accountmanagement, Productmarketeers en collega’s uit de operationele ketens ga jij aan de slag als Online Marketeer. Met jouw werkzaamheden zorg je dat hun klanten tijdig geïnformeerd zijn, bekend zijn met de uitdagingen op hun net en weten hoe ze het net optimaal kunnen benutten door het bieden van het juiste handelingsperspectief.
Type opdracht/functie
Deze functie is niet op basis van ZZP uit te voeren i.v.m. wet DBA maar kan enkel worden uitgevoerd door middel van een payroll constructie, waarbij je voor de duur van deze opdracht bij hen op de payroll staat. Duur van deze fulltime functie is vanaf 16 december 2024 t/m 14 november 2025 (bijna een jaar) voor 40 uur p/w, waarbij je de helft van de tijd hybride vanuit huis kan werken. Denk qua richtlijn aan een bruto maandsalaris van max. € 4.500,- op basis van genoten opleiding relevante werkervaring. Daarnaast bestaat bij deze opdrachtgever over de mogelijkheid om – indien je dat wenst – over te gaan in vaste dienst. Wellicht interessant voor bepaalde ZZP’ers die ervoor kiezen om (weer) in vaste dienst terug te keren. Sta je daarvoor open, geef dat dan ook gelijk aan.
Je bent verantwoordelijk voor:
- Optimaliseren van de website, zorgen voor conversieverhoging en het uitvoeren van A/B testen.
- Meedenken in het opzetten van de online campagne strategie en het uitvoeren van de online campagnes samen met hun Online Analist.
- Je bent in de lead op Online Marketing campagnes gericht op hun klanten. Hierbij zoek je nauwe afstemming met hun collega’s van Klantcommunicatie en Corporate Communicatie. Een online campagne gericht op klanten kan onderdeel zijn van andere trajecten waar Corporate of Klantcommunicatie in de lead is, zoals een klantreis, een publiek brede campagne of een campagne in overleg met hun collega’s uit de sector.
- Zorgen voor duidelijke doelstellingen en metingen t.b.v. campagnes en website optimalisaties.
- Proactief adviseren en kansen signaleren t.b.v. online marketing.
- Borgen van de logische structuur van de website in nauw overleg met hun online marketing collega’s.
Jouw sterke punten
Als Online Marketeer ben je een echte teamplayer die makkelijk met stakeholders schakelt. Je herkent mogelijkheden en behoeften en pakt deze met beide handen aan. Je bent resultaatgericht, vakinhoudelijk gedreven en wil je daarin voortdurend verbeteren. Je draait je hand niet om voor het uitdenken van een online campagnestrategie en hebt ervaring met het zelfstandig uitvoeren van campagnes en het afstemmen met externe bureaus voor de uitvoering van de campagnes. Je hebt ervaring met Conversie Rate Optimalisatie, oog voor design en stelt de klantervaring op de website voorop. Je kunt goed uit de voeten met de data die je aangeleverd krijgt over je campagnes of vanuit de A/B testen die maandelijks lopen. Je hebt een Rotterdamse hands-on mentaliteit en bent omgevingssensitief.
Wat jou verder hun Online Marketeer maakt?
- Je hebt een afgeronde opleiding Marketing of Communicatie of iets vergelijkbaars op in ieder geval HBO-niveau.
- Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en je hebt een vlotte pen.
- Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring als Online Marketeer of Online Communicatieadviseur bij een complexe dienstverlenende organisatie.
- Ervaring bij een netbeheerder is een pré.
- Je beschikt over basiskennis van SEO en SEA.
- Je hebt kennis van CMS en van technieken en/of frameworks van websites, waardoor schakelen met collega’s en ontwikkelaars eenvoudig is.
- Je hebt gevoel voor data en kunt je weg vinden binnen Google Analytics.
Waar kom je terecht?
Je maakt direct deel uit van het team Marktconsultatie & Klantbeleving, waarin je samen met ca. 35 andere collega’s werkt aan het optimaal benutten van het net. De afdeling bestaat uit 3 teams, namelijk het Account Expert Team, het Klantcommunicatie team en het Klantbeleving team. Een team waar kennis en kunde van congestiemanagement, klantreizen, klantcommunicatie en online marketing samen komen. Deze opdrachtgever staat voor goede, gemakkelijke klantervaring, ook nu ze niet vanzelfsprekend aan de energiewensen van hun klanten kunnen voldoen. Daarom zoeken zij actief naar de toekomstige klantvraag en flex potentieel bij klanten en marktpartijen. Ze maken klanten bewust over wat zij zelf kunnen doen om het net te ontlasten op piek momenten. Zo helpen zij de organisatie bij het centraal stellen van de klant en zorgen voor heldere en eerlijke boodschappen naar hun klanten en marktpartijen i.c.m. het bieden van perspectief.
Er wordt gewerkt vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam, pal tegenover het station Blaak. Je werkt ongeveer de helft van de tijd op hun kantoor; de plek waar jij je collega’s ontmoet. De andere helft van de tijd werk je vanuit huis. Wel zo flexibel. Natuurlijk zorgen zij voor de juiste voorzieningen voor je thuiswerkplek.
Eén van de collega’s vertelt: ‘De sfeer is informeel. Je krijgt de vrijheid om mee te denken en samen verder te bouwen. We helpen elkaar en werken met elkaar en niet tegen elkaar. Het is een team waarin iedereen zichzelf kan zijn en we elkaar respecteren en vertrouwen’. Wie je ook bent, wat je ook doet, bij ons ben je welkom. Want als je jezelf bent, werkt het net wat beter.
Dankzij een (pre) employment screening en een assessment kunnen wij jou (en jij jezelf) nog beter leren kennen. Daarom maken deze onderdeel uit van de selectieprocedure.
Iets voor jou?
Ben jij toe aan een mooie functie waarbij je vanaf 16 december voor ongeveer een jaar als Online Marketeer onder de pannen bent bij duurzame netbeheerder in Rotterdam, laat dan vóór 25 november 2024 van je horen middels je actuele profiel en onderbouwing op dirk.rozemeyer@servicingyou.nl Voor vragen bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.