Klantcommunicatieadviseur, Rotterdam/hybride, 32-40 uur p/w

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Terwijl onze elektriciteit- en gasnetwerken Nederlands meest complexe economische regio 24×7 draaiend houden, staan we voor één van de grootste uitdagingen ooit: de energietransitie. Hier komt heel wat bij kijken en dat vraagt onder andere om duidelijke communicatie(middelen). Als Klantcommunicatieadviseur bij deze opdrachtgever geef je gevraagd én ongevraagd advies over klantcommunicatie in complexe projecten met grote klantimpact. En zorg je voor de juiste communicatiemiddelen en boodschappen. Je stelt de klant centraal, je weet wat er in de buitenwereld speelt én wat nodig is om de ambities van deze opdrachtgever waar te maken.

Hoe ziet je werkdag eruit als Klantcommunicatieadviseur?
Met een kop koffie uit onze eigen koffiebar, begin je je werkdag op ons kantoor op de Blaak in hartje Rotterdam. Je eerste overleg is met je collega Communicatieadviseur, samen neem je door welke communicatie er nodig is voor zakelijke klanten in een regio waarin het elektriciteitsnet vol begint te raken. Je neemt daarna even tijd om je e-mailbox bij te werken. Dan belt de Woordvoerder. Vanavond is er een onderwerp in tv programma Radar. Hij wil even sparren of we nog iets aan klantcommunicatie kunnen doen, op onze corporate website. Je stemt meteen via Teams even met de Klantenservice af. Wat helpt hen als er veel vragen komen? Een Q&A en een banner op de website lijken een goede oplossing. Je bereidt dit voor en stemt af met de betrokkenen. Je schakelt met de collega van Online die de website nog voor de uitzending kan aanpassen. Na de lunch, waarin je even een frisse neus haalt op het marktplein, heb je marketingoverleg. Tweewekelijks bespreken we hier de ontwikkelingen en inventariseren en beleggen we knelpunten en hulpvragen die nodig zijn om onze resultaten te (be)halen. Naast nuttig is er ook altijd tijd voor een grapje, de sfeer is goed. In de lift terug naar je werkplek zie je de collega waarmee je werkt aan een communicatie aanpak voor het wijk voor wijk verzwaren van onze netten. Je kunt elkaar meteen mooi even bijpraten. Daarna start je met het uitwerken van een campagneplan voor de lancering van een nieuwe dienst voor onze zakelijke klanten. Daarover heb je gisteren een overleg gehad met de Propositiemanager en Accountmanager. Tegen half zes ruim je je bureau op en neem je al je spullen mee naar huis. Morgen een thuiswerkdag!

Jouw sterke punten. Worden zij blij van.

  • Je bent initiatiefrijk en betrokken en altijd op zoek naar de vraag achter de vraag.
  • Je zet onderwerpen op de agenda en neemt initiatief om tot oplossingen te komen.
  • Je zet graag je tanden in complexe thema’s en bent een volwaardig sparringpartner voor de business.
  • Je ziet altijd kansen om te verbeteren en bent bevlogen, positief-kritisch en proactief op zoek naar verbeteringen zodat onze klanten moeiteloos zaken kunnen doen met deze opdrachtgever.
  • Je bent een creatieve teamspeler met een hoge executiekracht.
  • Je voelt je thuis in een complexe omgeving waarin je makkelijk schakelt tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en zorgt dat de benodigde communicatiemiddelen er komen.
  • Je hebt sterke adviesvaardigheden, maar ook een hands-on mentaliteit. 

Wat jou verder onze nieuwe klantcommunicatieadviseur maakt?

  • Je hebt een afgeronde opleiding Communicatie of vergelijkbaar op minimaal HBO niveau.
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring als (Klant)Communicatieadviseur bij (een) grote dienstverlenende organisatie(s).
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en hebt een vlotte pen.
  • Met ervaring opgedaan bij een netbeheerder, in de energiewereld of met de energietransitie heb je een streepje voor.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Meteen vanaf dag één maak je onderdeel uit van de afdeling Marketing. We werken vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam, pal tegenover het station Blaak, op loopafstand van de Markthal.

De afdeling Marketing staat voor makkelijk, proactief en transparant communiceren naar onze klanten, zodat ons net optimaal benut wordt. We hebben oog voor de optimale klantbeleving. De activiteiten binnen de afdeling zijn gericht op het realiseren van klantgemak én een betaalbare en maakbare energietransitie. Met deze brede scope dragen we direct bij aan onze organisatiedoelstellingen.

“In mijn werk als Klantcommunicatieadviseur bij deze opdrachtgever is geen dag hetzelfde. Werken in het hart van de energietransitie is enorm leuk en uitdagend. Dit is dé transitie van deze eeuw en communicatie kan hierin het verschil maken! Er zijn bijna wekelijks nieuwe ontwikkelingen en zoveel diversiteit in dossiers; dat vraagt om flexibiliteit en daadkracht. Het met elkaar de schouders eronder zetten en daarmee klantgemak verhogen, geeft echt veel voldoening.”

 

Detacheringsopdracht

Deze opdracht (32-40 uur p/w) voor de periode van 30 oktober 2023 t/m 15 april 2024 is op basis van detachering. Er wordt ca. 50% vanuit kantoor gewerkt en 50% vanuit huis. Het betreft derhalve geen formele interim opdracht waarop ZZP’er inzetbaar zijn. Eventueel is een deta-vast constructie mogelijk, in dat geval is het van belang dit op voorhand aan te geven je interesse.

 

Iets voor jou of iemand in je netwerk?

Voldoe je aan de vereisten in bovenstaand profiel en ben je de gevraagde periode beschikbaar? Stuur dan per omgaande je actuele CV, onderbouwing naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl

Voor meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.