Interim Teammanager Operations, Amersfoort, 32-40 uur p/w

Ben jij op zoek naar een brede opdracht waarin operationeel management en optimaliseren van processen en systemen samenkomen? Dan is deze opdrachtgever in Amersfoort op zoek naar jou! Jij wil graag werken in een fijne werkomgeving waar jouw resultaatgerichte houding goed tot uiting komt. Je wil werken aan de dienstverlening en performance van een afdeling die een grote impact heeft voor de organisatie als geheel. Daarnaast krijg je energie van samenwerken en houd je ervan om eigenaarschap te nemen. En hoe mooi is het om jouw werk te doen bij een organisatie, waarbij alle collega’s, elke dag samen, bezig zijn met het verbeteren van wonen en leven in Nederland? Samen maken wij maatschappelijke impact!

 

Waar kom je terecht?

De afdeling Operations bij deze opdrachtgever bestaat uit 60 collega’s, waarvan ongeveer de helft is gedetacheerd. De afdeling bestaat uit twee teams, team Acceptatie en team Beheer. De dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het beoordelen van consumptieve, hypothecaire en zakelijke financieringsaanvragen en het beheren en wijzigen van bestaande financieringen. Expertise, klantwaarde en continue verbeteren zijn daarin een belangrijk onderdeel van de manier van werken en de uitvoering ervan.

Doelstelling van de afdeling Operations is om op een soepele wijze te werken waarbij de teams op een efficiënte en fijne manier samenwerken. Dit doen ze doordat zij voorspelbaar zijn, continu verbeteren en de klantverwachting willen overtreffen.

Per 5 augustus zijn we voor hen op zoek naar interim Teammanager Operations die de vaste medewerker voor een periode van minimaal zes maanden kan vervangen. Om hun  doelstellingen te realiseren zoeken ze een kandidaat die ervaring met teamontwikkeling en procesoptimalisatie heeft en die een belangrijke rol kan spelen in een aantal projecten en activiteiten die met de jaarlijkse jaarafsluiting te maken hebben.

 

Wat ga je doen?

Als interim Teammanager Operations ben je verantwoordelijk voor het op dagelijkse basis begeleiden van de twee Operations teams bij het realiseren van de waarde voor de klant. Daarnaast heb je een belangrijke rol in de afstemming en samenwerking met andere collega’s en afdelingen binnen deze opdrachtgever. Denk daarbij aan de IT Product Owners en andere (Team)managers. Je rapporteert aan het Hoofd Operations & IT.

 

Belangrijkste taken & verantwoordelijkheden:

  • Sturing geven aan en faciliteren van team van vier professionals dat samen verantwoordelijk is voor directe aansturing en begeleiding van de Operations teams.
  • monitoren van kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen conform jaarplan, begroting en budget.
  • beheren van passende dienstverlening aan zowel hun opdrachtgevers als leningsnemers.
  • beheren van SLA’s en afspraken met deelnemers en stakeholders.
  • focus op diverse data- en digitaliseringsprojecten.
  • meedenken over de inrichting en implementeren van nieuwe producten en/of fondsen op de afdeling Operations.
  • conformeren aan relevante wet- en regelgeving rond fraudebestrijding, privacy, identificatie en zorgplicht.
  • gericht op samenwerking met andere teams binnen deze opdrachtgever.

 

Wie ben jij?

Je bent energiek, positief en oplossingsgericht ingesteld. Je hebt oog voor het individu én vindt het belangrijk gezamenlijk resultaat te behalen. Je houdt van aanpakken en bent gericht op continue verbeteren en op samenwerken. Klantgericht denken is je tweede natuur en je bent analytisch sterk.

 

Daarnaast beschik je over:

  • minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • minimaal vijf tot zeven jaar ervaring in het begeleiden en aansturen van teams met projectmanagement of affiniteit met het werken met LEAN.
  • kennis van diverse financieringsproducten en -diensten.
  • kennis van geldende financiële en bancaire wet- en regelgeving, integriteitseisen en compliance.
  • kennis en ervaring met het toepassen van kredietbeleid.
  • ervaring met digitalisering van business processen.
  • ervaring met stakeholdermanagement.
  • ben je 32-40 uur p/w beschikbaar voor deze opdracht per 5 augustus voor in ieder geval 6 maanden.
  • woonachtig in de omgeving van Amersfoort is een pré.

 

Over opdrachtgever

Zij zijn een stimuleringsfonds gevestigd in Amersfoort. Zij zijn een onafhankelijke financiële dienstverlener zonder winstoogmerk. Dagelijks werken ze met ruim 160 enthousiaste collega’s aan maatschappelijke uitdagingen in de gebouwde omgeving, zoals de verduurzaming van Nederland en de woningmarkt. Bij hen is samenwerken het fundament van hun organisatie. Zij willen daarbij de nummer één samenwerkingspartner zijn voor al hun partners. Samen met gemeenten, provincies en andere partners helpen zij bewoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties bij het financieren van maatregelen die anders misschien niet mogelijk waren geweest. Ze kijken daarbij steeds vooruit en zijn ambitieus. Ze vragen zich dus voortdurend af met welke innovatieve financieringsoplossingen zij nieuwe initiatieven kunnen helpen realiseren.

Hun financieringsoplossingen kunnen een rol spelen waar verduurzaming gewenst is, gebieden ontwikkeld moeten worden of waar ondernemerschap gestimuleerd mag worden. Maar we ondersteunen ook bij allerlei wensen op het gebied van wonen. Zo helpen we bijvoorbeeld starters bij het kopen van hun eerste woning, VvE’s en woningcorporaties om woningen te verduurzamen, ondernemers om te innoveren en bewoners om hun woning aan te passen zodat ze langer thuis kunnen blijven wonen. Misschien ken je hen van de Starterslening, het BNG Duurzaamheidsfonds of de Europese JESSICA fondsen? Maar ze bieden veel meer duurzame financieringsoplossingen.

 

Hoe verloopt je sollicitatieproces?

Het sollicitatieproces bestaat uit de volgende onderdelen:

Je hebt twee sollicitatiegesprekken. Eén daarvan is met collega’s uit het team waarin je gaat werken. Wil je zelf nog meer mensen spreken om een indruk te krijgen van het werk en hun organisatie? Dan kan altijd.

Zijn zij hierna beiden positief over een toekomstige samenwerking, dan stellen we in samenwerking met hen een Overeenkomst van Opdracht op.

Als je dit voorstel hebt geaccepteerd, starten ze een screening. Zij zijn wettelijk verplicht om dit te doen omdat ze een financiële instelling zijn. Een extern bureau voert de screening uit. Als de screening is afgerond, dan verwelkomen ze je graag op hun kantoor in Amersfoort!

 

Iets voor jou?

Voldoe je aan het profiel en wil je graag deze interim Teammanager Operations functie tijdelijk vervullen bij onze opdrachtgever? Stuur dan per omgaande je actuele CV, onderbouwing en uurtarief indicatie incl. reiskosten, excl. BTW naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl

Voor vragen of meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.