Interim Business Controller, Houten, 32-36 uur p/w

Over opdrachtgever

Deze opdrachtgever staat midden in de maatschappij. Dagelijks werken meer dan 600 enthousiaste en betrokken professionals aan veilige dijken, droge voeten en schoon water in een groot deel van provincie Utrecht en in een deel van Zuid-Holland. Zij zorgen ervoor dat we hier nú kunnen wonen en werken en zijn volop aan de slag met thema’s als klimaatverandering om dit ook naar de toekomst toe te garanderen.

 

Wat ga je doen?

Als Business Controller bied je ondersteuning aan het bestuur en de managers van deze opdrachtgever. Je bent een kritische gesprekspartner, maar hebt hiernaast ook een klantgerichte instelling. Je geeft gevraagd én ongevraagd advies en weet complexe zaken helder uit te leggen. Je levert actief een bijdrage aan analyses en neemt het voortouw bij budgettering en managementrapportages en de jaarverantwoording. Je houdt je bezig met:

  • De monitoring van de uitvoering van de businessplannen, vanuit financiële en strategisch perspectief ten aanzien van de realisatie van programma’s en grote projecten.
  • Het verzorgen van adequate managementrapportages en andere periodieke rapportages voor het management en voor het bestuur.
  • Het toetsen en maken van analyses die de basis zijn voor enerzijds advisering en verantwoording, maar tevens een rol spelen bij het vergroten van het leervermogen van de organisatie.
  • Het geven van uitvoering aan de Planning & Control cyclus.
  • Voorstellen doen voor corrigerende maatregelen en het leveren van een bijdrage aan verbetering van business performance.
  • Het opstellen en reviewen van business cases.
  • Het optimaliseren van sturingsinformatie optimaliseert en input levert voor de nieuwe inrichting van Business Intelligence met als doel het besluitvormingsproces met betere sturingsinformatie te ondersteunen.

 

Ideale kandidaat voor deze opdrachtgever

  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding op financieel of economisch gebied.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als business controller bij de (lokale) overheid.
  • Uitstekende kennis van Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Power BI). 
  • Kennis over Business Intelligence/Data management en modelleren is een grote pré.
  • Je bent een stevige sparringpartner die over politieke en bestuurlijke sensitiviteit beschikt.
  • Analytisch vermogen en kom je met bruikbare alternatieven; je bent pragmatisch en resultaatgericht.
  • Een hands-on mentaliteit, een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Je bent initiatiefrijk, proactief, maar ook in grote mate accuraat. 
  • Je bent snel op vlieghoogte. Je weet jezelf snel nieuwe materie eigen te maken.  

 

Gewenste competenties

  • Planmatig werken;
  • Organiserend vermogen;
  • Samenwerken;
  • Analytisch vermogen;
  • Resultaatgericht;
  • Schriftelijk en mondeling communicatief;
  • Organisatiesensitief.

 

Procedure

  • Reageren kan t/m 20 juli;
  • Startdatum van deze opdracht is 14 augustus 2023 voor 32-36 uur per week;
  • Standplaats is Houten;
  • Duur van de opdracht is 5½ maanden met mogelijke optie tot verlenging;
  • Maximum inkoop uurtarief incl. reiskosten bedraagt € 85,- excl. BTW;
  • Pre intakes worden tussentijds ingepland;
    • Zorg ervoor dat het telefoonnummer en e-mailadres van de professional in de portal wordt ingevoerd. Zo willen wij voorkomen dat de wervingsprocedure vertraging oploopt.
  • Intake gesprekken bij deze opdrachtgever worden via Teams (of live) ingepland op 25 juli en 31 juli tussen 10:00 en 12:30 uur.
  • CV’s dienen voorzien te zijn van:
    • Beschikbaarheid kandidaat (startdatum & aantal uren per week);
    • Inkoop uurtarief incl. reiskosten;
    • Woonplaats kandidaat;
    • Vakanties gepland binnen 3 maanden.

 

Iets voor jou of iemand in je netwerk?

Voldoe je aan het profiel en ben je vanaf 14 augustus 2023 beschikbaar voor 32-36 uur p/w? Stuur dan per omgaande je actuele CV met persoonlijke motivatie naar dirk.rozemeyer@servicingyou.nl

Voor meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.