HR Manager, Lelystad, 32-40 uur p/w (hybride)

Deze opdrachtgever, gevestigd in Lelystad, is dé hot spot van hun organisatie. Met ruim 100 enthousiaste collega’s werken zij al sinds 1991 aan vooruitstrevende collecties die stijlbewuste moeders ondersteunen in “Their path to new life”. In deze groeiende organisatie staat hun sterke merkportfolio centraal. Zij bundelen de krachten door het delen van hun technologische kennis, weloverwogen keuzes in stijl en passie voor mode op het gebied van zwangerschapskleding, babykleding, kinderkleding en baby goods. Met als doel een waardevolle relatie opbouwen met hun klant waarbij zij haar zelfvertrouwen geven door zorg, comfort en kwaliteit te bieden tijdens haar zwangerschap en moederschap.  

In deze inspirerende organisatie ligt de focus op persoonlijke ontwikkeling, flexibiliteit en uitdaging. Niet alleen zodat jij het beste uit jezelf kunt halen, maar ook omdat zij ervan overtuigd zijn dat ze op deze manier ook het beste kunnen bieden aan hun klant. Wil jij werken voor mooie merken? Reageer dan nu en laat zien wat jouw drijfveer is om je passie en expertise te delen met – wie weet wel – je toekomstige collega’s!

  

Wat ga je doen?

Als HR Manager ben je verantwoordelijk voor het gehele HR beleid, de vertaling van HR beleid en wetgeving naar de praktijk en de verankering in de organisatie dat bestaat uit hun hoofdkantoor, warehouse en eigen winkels in Nederland, België én Duitsland. De organisatie van deze opdrachtgever heeft grote ambities en als HR Manager heb je veel vrijheid om op het gebied van HR het verschil te maken en bij te dragen aan de strategie. Werkzaamheden die bij de functie horen zijn:

  • Fungeren als business partner voor directie en management en richting geven bij het uitzetten van HR beleid zodanig dat het potentieel van de eigen medewerkers wordt benut en teamsamenwerking wordt gestimuleerd;
  • adviseren en ondersteunen van managers bij de praktische uitvoering van het HRM beleid (zoals werving & selectie, ziekteverzuim, loopbaanvraagstukken, functioneren en beoordelen e.d.);
  • bij organisatorische wijzigingen advies geven en mede zorgdragen voor de opvolging hiervan;
  • fungeren als vraagbaak voor medewerkers bij personele vraagstukken;
  • fungeren als vertrouwenspersoon binnen de organisatie;
  • opstellen van noodzakelijke HR stukken zoals functieprofielen, overeenkomsten, brieven, etc.
  • verantwoordelijk voor contractuele afspraken met onder andere werving en selectiebureaus, arbodienst en verzekeraars en het onderhouden van contacten met de diverse partijen;
  • actief signaleren van ontwikkelingen op HR gebied en deze door vertalen naar de organisatie;
  • beschikbaar stellen, toepassen en evalueren van personele instrumenten, zodanig dat aan de personeelsbezetting op korte- en middellange termijn in zowel kwantitatieve als kwalitatieve zin wordt voldaan zoals personeelsinformatiesysteem, opleidingen- en trainingen, ziekteverzuim- en re-integratie-instrumentaria, ontslagprocedures etc.;
  • verantwoordelijk voor de praktische uitvoering van de HRM werkzaamheden binnen de organisatie alsmede het aansturen van de HR administratie in Nederland en de salariskantoren in België én Duitsland;
  • beheren van budgetten ten aanzien van personeelskosten, scholingskosten, inhuur derden, uitzendkrachten en werving & selectie;
  • initiëren van afstemming met de Personeelsvertegenwoordiging en waar nodig actie ondernemen;
  • aansturen van een HR medewerker, Salarisadministratie, Customer Care en Receptie alsmede aan de hand van de strategie van de organisatie richting geven en beslissingen nemen in de uitvoering van zaken.

  

Gewenste profiel

De HR Manager die zij zoeken heeft minimaal 5-8 jaar ervaring in een rol als HR Business partner, voelt zich thuis in een informele organisatie, is empathisch, hands-on, ambitieus en weet de strategie van de organisatie te vertalen in HR beleid zonder daarbij de medewerkers uit het oog te verliezen. Tevens kun je goed verbinden, mensen motiveren communicatief vaardig, heb je overtuigingskracht, een proactieve houding en ben je service- en oplossingsgericht.  Verder vragen zij:

  • Minimaal een HBO Personeelsmanagement of vergelijkbaar;
  • Naast het Nederlands arbeidsrecht basiskennis van de Duitse én Belgische wetgeving;
  • Kennis van de volgende systemen:
    • MS Office- Word, Excel en PowerPoint
    • Nmbrs
    • Xprsuite

 

 Wat biedt deze opdrachtgever?

  • Een baan met uitdaging en verantwoordelijkheid in een groeiende en dynamische omgeving waarin je jezelf op persoonlijk- en werkniveau verder kan gaan ontwikkelen;
  • een laptop en extra beeldscherm om goed thuis en/of hybride werken mogelijk te maken;
  • thuiswerkmogelijkheid voor 2 werkdagen in de week bij een fulltime dienstverband;
  • een marktconform salaris secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een pensioenregeling en reiskostenvergoeding;
  • 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
  • toegang tot een e-learning van GoodHabitz met ruim 100 trainingen en masterclasses;
  • als eerste toegang tot de Sample Sales van de merken Noppies, Supermom, Esprit for mums en personeelskorting op nieuwe collecties;
  • mogelijkheid voor deelname aan onder andere Lease-a-Bike en Bedrijfsfitness.

 

Iets voor jou?

Voldoe je aan het profiel en ben je enthousiast ten aanzien van deze functie stuur dan per omgaande je actuele CV en persoonlijke onderbouwing naar  dirk.rozemeyer@servicingyou.nl Voor meer informatie of vragen bel je naar Dirk Rozemeyer op 06-52636489.