Adviseur Planning & Control, Oranjestad, St. Eustatius, 40 uur p/w

Ben jij als ervaren Planning & Control Adviseur binnen de overheid op zoek naar dé droom opdracht van je leven in zonnig St. Eustatius? Dan is dit je kans!  

Bij deze overheid gerelateerde opdrachtgever is men op zoek naar iemand die zorg gaat dragen voor een verbeterd Planning & Control proces, aangezien dat hoog op de agenda staat. Bij voorkeur door iemand die op korte termijn voor fulltime beschikbaar is (standplaats is Oranjestad). Het verbeteren van het P&C proces is één van de criteria voor het herstel van de normale democratie. Planning & Control heeft daarom een belangrijke rol in deze dynamische en complexe tijd. Duur van de opdracht is vooralsnog 1 jaar; in overleg met opdrachtgever optie tot verlenging.

 

Wat ga je doen?

Als Adviseur P&C vervul je zelfstandig een mix van taken. Enerzijds ondersteun je de Adviseurs bij alle taken die binnen het team plaatsvinden, anderzijds vervul je zelfstandig een adviesrol en pak je een aantal (deel)processen op. De gehele P&C-cyclus is zo’n proces dat bijzondere aandacht verlangt. Dit vraagt van de adviseur kwaliteiten als focus op de inhoud én op de relatie, sturen én aanpassen, nauwkeurigheid én stressbestendig. Dat bij de processen zowel het bestuurscollege als eilandsraad betrokken zijn, vraagt daarnaast een mate van politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Bovendien zijn het Ministerie van Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties en het College voor Financieel Toezicht BES-eilanden, belangrijke stakeholders. Het constant toewerken naar nieuwe deadlines vraagt een echte hands-on mentaliteit en een flexibele opstelling.

 

Verwachte resultaten

  • Ondersteuning van de adviseurs P&C bij het samenstellen van de Planning- & Control documenten;
  • Coördineren, zelfstandig, van de (deel)processen die binnen de werkzaamheden van het team vallen;
  • Adviseren zelfstandig, van het bestuurscollege, directie, management en medewerkers over operationele en tactische aangelegenheden die vallen onder het aandachtsgebied;
  • Aanspreekpunt voor de Unit Manager Financiën en de Directeur Bedrijfsvoering inzake de oplevering van planning- en control documenten en de eventuele vragen die daaruit voortvloeien;
  • Informeren van alle betrokkenen (proactief en desgevraagd) om een zo soepel mogelijk proces te realiseren. Daarbij bewust zijn van de complexiteit van het proces, dat met zich meebrengt dat face-to-face contacten de voorkeur hebben boven bijvoorbeeld het schrijven van een e-mail;
  • Beheren van de applicatie die de P&C cyclus ondersteunt.

 

Benodigde expertise

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding Bedrijfseconomie of Bedrijfskunde;
  • Meerdere jaren ervaring met P&C-processen binnen de gemeentelijke overheid, bij voorkeur met de aanpalende functies zoals de financiële administratie en/of het adviseurschap;
  • In het bezit van de basiskennis op financieel inhoudelijk gebied van een gemeente (onder meer kennis BBV). Basiskennis van de BBV BES is een pre;
  • Stevige persoonlijkheid die weet te reflecteren op eigen handelen. Je bent een echte verbinder. Het werk organiseer je niet vanachter je bureau, maar in een professionele en prettige samenwerking met je team en alle in- en externe stakeholders;
  • Communicatieve vaardigheden zijn uitstekend;
  • Vasthoudend, vernieuwend, dienstverlenend en weet in een stresssituatie kalm te blijven en overzicht te houden. Je gaat voor kwaliteit, neemt het initiatief, enthousiasmeert en creëert draagvlak voor continue verbeteringen, waarbij je de Caribische cultuur omarmt;
  • Concernbrede blik, ziet dwarsverbanden en staat open voor de deskundigheid en belangen van andere teams. Deze meewegen in de activiteiten van het team P&C. Tegelijkertijd de durf om ook autonoom te handelen;
  • Scherp oog voor detail, bent hands-on en weet dat werken binnen P&C in essentie een permanente reis in een achtbaan is;
  • Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van het Nederlands en het Engels, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Ervaring (bij voorkeur) met werken voor en in Caribisch Nederland.

 

Vergoeding

Het project wordt gefinancierd door onze opdrachtgever op St. Eustatius. De lokale Algemene Bestedingsbelasting (ABB) is van kracht. Betalingen vinden maandelijks plaats tegen overlegging van een factuur met urenverantwoording. Naast een marktconform uurtarief, ontvangt de interim kandidaat ook maandelijkse autokosten vergoeding en daarnaast een maandelijkse huurkostenvergoeding.

Gezien de omstandigheden als gevolg van Covid-19 moet de interim kandidaat erop rekenen dat de reismogelijkheden van en naar het eiland beperkt zijn.

 

Iets voor jou of iemand in je netwerk?

Heb je interesse en voldoe je aan het profiel? Dan ontvangen we graag je actuele CV met onderbouwing voor deze functie evenals je all-in uurtarief (inclusief alle relevante belastingen en premies) vóór 27 maart per email aan dirk.rozemeyer@servicingyou.nl

Voor meer informatie bel je naar Dirk Rozemeyer, bereikbaar op nummer 06 – 52 63 64 89